Εσωτερικός κανονισμός του Σχολείου μας



Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, Έγκριση και Τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, και εκπροσώπου του Δήμου μας (αρ. πράξης 6/22-9-2023) Σημειώνεται εδώ πως δεν εχει οριστεί ακόμη Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.


Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, Έγκριση και Τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, και εκπροσώπου του Δήμου μας (αρ. πράξης 6/22-9-2023) Σημειώνεται εδώ πως δεν εχει οριστεί ακόμη Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες του Σχολείου μας. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα του Σχολείου μας

Το 3Ο Δημοτικό Σχολείο Κερατέας γεωγραφικά βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Ο μαθητικός πληθυσμός του προέρχεται από περιοχές που βρίσκονται μέσα στην πόλη και στους οικισμούς γύρω της. Το Σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος έχει στο δυναμικό του 129 μαθητές, 18 εκπαιδευτικούς, μία σχολική νοσηλεύτρια, μία καθαρίστρια και έναν σχολικό τροχονόμο. Θα λειτουργήσει με 7 τμήματα μαθητών και 1 τμήμα ένταξης κατά την διάρκεια του πρωινού προγράμματος, με 2 τμήματα ολοήμερου προγράμματος και 1 τμήμα πρωινής υποδοχής.

Βασικές Αρχές και Στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Κανονισμός, ενισχύει τις αρχές του αλληλοσεβασμού, της διαφορετικότητας, της ισότητας, της συμμετοχής και της αλληλεγγύης, τη βελτίωση της σχολικής ζωής, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.

Αναφέρεται στις γενικές αρχές δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου, στις ευκαιρίες που δίνει το σχολείο να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, στο πλαίσιο αρμονικής συνύπαρξης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην οργάνωση των σχολικών χώρων και εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου, όπως επίσης και στους κανόνες για την ενδεδειγμένη χρήση τους, στους γενικούς κανόνες που διέπουν την οργάνωση της σχολικής ζωής, στην οργάνωση του ολοήμερου προγράμματος, των σχολικών εορτών, της πρωινής συγκέντρωσης των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και εν γένει των δραστηριοτήτων που αφορούν τη σχολική ζωή, στον τρόπο ενίσχυσης της τακτικής και αμφίδρομης  επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τους γονείς/κηδεμόνες, στους τρόπους διάχυσης της πληροφορίας και της διασφάλισης του δικαιώματος ενημέρωσης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τη σχολική ζωή και στην ανάπτυξη συνεργασιών του σχολείου με φορείς της ευρύτερης κοινότητας, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/τριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

• Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
• Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
• Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Λειτουργία του Σχολείου

Διδακτικό Ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου τμήματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου, οι αργίες, οι σχολικές εορτές καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου. 

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

• υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15.
• έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.
• λήξη υποχρεωτικού προγράμματος: 13:15
• Η υποδοχή των μαθητών/τριών γίνεται αυστηρά μεταξύ 8:00 – 8:15 από την κεντρική

είσοδο του σχολείου μας (οδός Ευεργέτη Κων. Πρίφτη).

 

  Ώρες Διαλειμμάτων

1ο Διάλειμμα: 9:40 – 10:00

2ο Διάλειμμα: 11:30 – 11:45

3ο Διάλειμμα: 12:25 – 12:35

 

Ολοήμερο Πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

• πρωινή υποδοχή : 7:00 – 7:15
• έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20
• λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 17:30.

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 14:55. ή στις 15:5ή 17.30 μ.μ.

Προσέλευση και Αποχώρηση μαθητών/τριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15 αυστηρά. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι 07:00 έως 07:15. Η προσέλευση των παιδιών γίνεται μόνο από την μπροστινή είσοδο. 

Πραγματοποιείται πρωινή συγκέντρωση στον αύλειο χώρο ανά τμήμα με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού και στη συνέχεια οι μαθητές/τριες συνοδεύονται στην αίθουσα διδασκαλίας από τον εκπαιδευτικό που έχει αναλάβει την πρώτη διδακτική ώρα. 

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του, ενημερώνει και εισέρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον εκπαιδευτικό που τον υποδέχτηκε.Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο(γραφείο διδασκόντων) και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας. Εφόσον η αργοπορία γίνεται κατ’ εξακολούθηση ειδοποιείται ο γονέας κηδεμόνας του μαθητή με σκοπό την αλλαγή στάσης στην ώρα προσέλευσης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται τηλεφωνικά ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και αφού υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση για την πρόωρη αποχώρησησυνοδεύει το παιδί στο σπίτι του .

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου και στην αυλή. Oι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν και δεν εισέρχονται στον αύλιο χώρο του σχολείου. Μετά το ηχητικό σήμα, με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δεν αποχωρούν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τουςΟι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. 

Η προσέλευση των μαθητών γίνεται μόνο από την κεντρική είσοδο (οδός Ευεργέτη Κων. Πρίφτη). Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται ως εξής:

Από την πορτοκαλί πόρτα ( η μεγαλύτερη σε εύρος κεντρική πόρτα εισόδου του σχολείου) και με την εξής σειρά

Α΄ τάξη, Β΄, Γ1΄Γ2΄,Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄τάξη τελευταία.

Οι μαθητές συνοδεύονται από την αίθουσα και μέχρι το προαύλειο στο χώρο που σχηματίζει τη σειρά της (γραμμή) η κάθε τάξη από τον διδάσκοντα/διδάσκουσα της τελευταίας διδακτικής ώρας. Οι εφημερεύοντες φροντίζουν για την ομαλή και ασφαλή αποχώρηση και παραμένουν μέχρι την αποχώρηση και του τελευταίου μαθητή.

Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου για κάθε ζήτημα. Οι μαθητές δε φεύγουν από το σχολείο χωρίς να τους παραλάβει ο γονέας ή ο κηδεμόνας.

Για να αποχωρήσουν ασυνόδευτοι οι μαθητές επιδεικνύουν την υπεύθυνη δήλωση-κάρτα εξόδου που έχουν συμπληρώσει και υπογράψει οι γονείς, οι οποίοι αναλαμβάνουν την ευθύνη. Ένα αντίγραφο της δήλωσης παραμένει στο αρχείο του σχολείου κι ένα φέρουν μαζί τους οι μαθητές ώστε να το επιδεικνύουν στον υπεύθυνο για την αποχώρηση εκπαιδευτικό.

Ο ένας εφημερεύοντας παραμένει στην κεντρική πόρτα και  φροντίζει να αποχωρούν ομαλά οι μαθητές (ΘΕΣΗ 3). Ακόμη ένας βρίσκεται στην αυλή και συντονίζει τα τμήματα κατά την αποχώρηση. Βρίσκεται κοντά στους μαθητές που έχουν σχηματίσει σειρές και αναμένουν την αποχώρησή τους προς αποφυγή συνωστισμού (ΘΕΣΗ 2)Ένας τρίτος εφημερεύοντας βρίσκεται  στα κατώτερα σκαλιά και στο πεζοδρόμιο και φροντίζει να μη συνωστίζονται οι γονείς στα σκαλιά και να αποχωρούν ομαλά οι μαθητές (ΘΕΣΗ 1). Οι εφημερεύοντες είναι παρόντες μέχρι να αποχωρήσει και ο/η τελευταίος/α μαθητής/τρια.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τηδιάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα my school του ΥΠΑΙΘΑΗ ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα, θα πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός του τμήματος και ο Διευθυντής για τον λόγο απουσίας. Σε περίπτωση ασθένειας κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία τριών (3) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

Όσον αφορά στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των Α' και Δ' τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων.

Σχολικοί Χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/τριες-εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Απγορεύεται να προκληθεί οποιαδήποτε ζημιά σε αυτό και αν συμβεί τότε άμεσα γίνεται αποκατάσταση της φθοράς που προκλήθηκε εξαιτίας απροσεξίας. Σε περίπτωση εκούσιας φθοράς ή καταστροφής μέρους της περιουσίας του σχολείου από μαθητή/ήτρια, τα έξοδα αποκατάστασης βαραίνουν αποκλειστικά τον γονέα/κηδεμόνα αυτού/ής.

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Αυτό σημαίνει πως με το χτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές παρατάσσονται σε σειρά και ο επαιδευτικός της τάξης τους οδηγεί ήρεμα και περπατώντας σε σειρά  στην αυλή όπου περιμένει ο ένας από τους 3 εφημερεύοντες. Τελευταίος κατεβαίνει ο εφημερεύων ο οποίος ελέγχει πως κατέβηκαν όλοι και κλειδώνει τις αίθουσες και τις γυάλινες πόρτες του ορόφου. Για κανένα λόγο δεν παραμένουν οι μαθητές στο διάλειμμα μέσα στην τάξη.  

Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται μαζί με τους μαθητές του πριν κλειδώσει η αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του πάνω ορόφου του σχολείου. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στο υπόστεγο ή στις τάξεις τους με επίβλεψη των εκπαιδευτικών ή όπως οριστεί από τους δασκάλους τους εκείνες τις μέρες. Οι μαθητές για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς (3 άτομα) που επιτηρούν την ασφάλειά τους

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε 3 βασικά σημεία και επιβλέπουν τους μαθητές (βρύσες, τουαλέτες και παγκάκια).  Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται στον καθορισμένο χώρο συγκέντρωσης και περιμένουν ήρεμα σε σειρά χωρίς να σπρώχνονται ή να τρέχουν μέχρι να τους παραλάβει (αμέσως με το χτύπημα του κουδουνιού) και να τους συνοδέψει στην αίθουσα διδασκαλίας ο εκπαιδευτικός που διδάσκει την ώρα εκείνη ή στο προαύλιο, σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Για οποιοδήποτε θέμα που θα προκύψει στην ώρα του διαλείμματος οι μαθητές απευθύνονται στουςεφημερεύοντες εκπαιδευτικούς

Σχολική Εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία), αυτή είναι σχεδιασμένη και προσαρμοσμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυναΣτόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη επιθυμητής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και το ΣύμβουλοΕκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Η καθιέρωση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη και στο σχολικό περιβάλλον στοχεύουν στην αυτοπειθαρχία και στην αποφυγή προβληματικών καταστάσεων. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι οι κανόνες αυτοί να είναι δημοκρατικοί, δίκαιοι, σαφείς και να τηρούνται με συνέπεια. Η ενίσχυση της σωστής συμπεριφοράς των μαθητών μέσα από σαφείς κανόνες αποτελεί προτεραιότητα του σχολείου.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει αντίκτυπο στους ίδιους και στους γύρω τους, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή ή της μαθήτριας δεν συνάδει με όσα ρυθμίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, τότε είναι απαραίτητο να υπάρξει παιδαγωγική παρέμβαση από τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. 

Η αντιμετώπιση συμπεριφορών που δημιουργούν προβλήματα στα ίδια τα παιδιά, τους γύρω τους και στην ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν είναι μόνο υπόθεση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών. Όσο πληρέστερα ενημερωμένος είναι ο γονιός για τη συμπεριφορά του παιδιού του στο σχολείο τόσο καλύτερα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των μη επιθυμητών συμπεριφορών των μαθητών. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών τους και των παιδαγωγικών ενεργειών που πραγματοποιεί το σχολείο. Η στενή συνεργασία σχολείου- γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

Συνέπειες σε μη αποδεκτές  συμπεριφορές μαθητών- Ενδεικτικά

Επιβάλλονται μόνο όταν ο/η εκπαιδευτικός έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και στην πειθώ με τον μαθητή και τους γονείς

Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή

Δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως φυσική συνέπεια

Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του μαθητή, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και η εύρυθμη  λειτουργία του σχολείου

 

Τα είδη των συνεπειών επιβάλλονται στο μαθητή ανάλογα με την συμπεριφορά του από το δάσκαλο, το διευθυντή ή τη διευθύντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων.

Συνοπτικά τα στάδια επιβολής κατά βήμα των συνεπειών σε μαθητή που συνεχίζει να έχει συστηματικά «απρεπή» συμπεριφορά είναι:

 

1ο  Στάδιο

Παρατήρηση από τον/την εκπαιδευτικό  της τάξης

Επίπληξη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης

Παρατήρηση από τη διευθύντρια ή το διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα

Επίπληξη από το διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος και κοινή λήψη επιπλέον συνεπειών.

 

2ο Στάδιο

 

Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Καλεί το Σύμβουλο Εκπαίδευσης  και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα ή κηδεμόνα

 

Για όλα τα παραπάνω (Στάδια 1 & 2) τηρείται ημερολόγιο ενεργειών με ευθύνη του Δ/ντή της Σχολικής Μονάδας.

 

Ενδεικτικές δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί το βασικότερο θεμέλιο των σύγχρονων δημοκρατικών κοινωνιών. Στόχος του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι ένα δημοκρατικό σχολείο, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που να προάγει την ενεργό συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών) και να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, τις ανθρωπιστικές αξίες της κοινότητας και της ομαδικής εργασίας.

Με στόχο μια δημοκρατική, ανθρωποκεντρική παιδεία που να σέβεται τα δικαιώματα όλων των παιδιών και με όραμα ένα δημοκρατικό σχολείο που να προάγει την ψυχική υγεία και τη σχολική επιτυχία, ένα σχολείο που να αποδέχεται τη διαφορετικότητα, να σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και να στοχεύει στη διαπολιτισμική επικοινωνία, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους, προτείνουμε μια σειρά ενδεικτικών δράσεων για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας.

Βασική επιδίωξή μας είναι η Σχολική Μονάδα να έχει όλες τις δυνατότητες ώστε να διαπαιδαγωγήσει τους μαθητές για τους τρόπους με τους οποίους θα προστατεύουν αποτελεσματικά τον εαυτό τους από τις βίαιες συμπεριφορές των άλλων και θα συμμετέχουν στην αναζήτηση της ειρηνικής επίλυσης διαφορών και στην αποτροπή βίαιων συμπεριφορών που λαμβάνουν χώρα σε ποικίλα περιβάλλοντα της ζωής τους. 

Στόχος του Σχολείου μας είναι η συνέργεια όλων όσων έχουν τη διοικητική και παιδαγωγική ευθύνη για τη λειτουργία του, η γόνιμη συνεργασία και η αποτελεσματικότητα στο πεδίο της πρόληψης, αλλά και της αντιμετώπισης των φαινομένων της βίας και του εκφοβισμού.

Ο Διευθυντής του Σχολείου και ο Σύλλογος των Διδασκόντων δίνουν το πλαίσιο εντός του οποίου μπορεί να κινείται η σχολική μονάδα.

 

Ο Διευθυντής του Σχολείο μας, Ο Σύλλογος των  Διδασκόντων και οι Υπεύθυνοι για την πρόληψη και αντιμετώπιση της Σχολικής Βίας/Εκφοβισμού μπορούν:

 

1.Να εξηγούν στους μαθητές την έννοια και το περιεχόμενο των Δικαιωμάτων του Παιδιού, έτσι ώστε να κατανοούν την αξία του σεβασμού στη ζωή τους. Να δίνουν έμφαση στην κατανόηση όλων των δικαιωμάτων και στην προσεκτική στάθμισή τους όταν αυτά συγκρούονται, ιδίως δε στα δικαιώματα του σεβασμού της προσωπικότητας, της ελεύθερης έκφρασης της γνώμης, εφόσον δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων, στο δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή αθέμιτης διάκρισης (λόγω φύλου, καταγωγής, εμφάνισης, κοινωνικής προέλευσης κ.λπ.) και βίας, στο δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, στο δικαίωμα πρόσβασης στην ενημέρωση, κ.λπ.

2.Να αναπτύσσουν δράσεις που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και διευκολύνουν την προσέγγιση, συνεργασία και τη γεφύρωση τυχόν διαφορών μεταξύ των συνομηλίκων.  

3.Να βοηθούν τους μαθητές στην επικοινωνία και στη συνδιαμόρφωση κανόνων, που να διέπουν τις σχέσεις τους και τρόπων επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης επιθετικών-βίαιων συμπεριφορών.

4.Συνιστάται σε κάθε σχολείο να υιοθετείται ύστερα από δημοκρατική και ισότιμη διαβούλευση, με την ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών, Σχολικός Κανονισμός, που να συνοψίζει και να εξειδικεύει τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς, τους τρόπους επίλυσης διαφορών και διαφύλαξης της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Η εκπόνηση του σχολικού κανονισμού με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων μερών είναι μια ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία, αλλά εξαιρετικά σημαντική, διότι μέσω αυτής αναδεικνύονται τόσο η γενικότερη δυναμική του εκάστοτε σχολείου όσο και η προσέγγιση της σχολικής κοινότητας σε θέματα λειτουργικότητας και επιδίωξης καλών σχέσεων ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο Σχολικός Κανονισμός μπορεί να ανατροφοδοτείται  ύστερα από συζητήσεις, εφόσον προκύπτει η ανάγκη διευκρινίσεων ή τροποποίησης πρακτικών που ακολουθούνται στο σχολείο.     

5. Καθιερώνονται πρακτικές ανοικτών συζητήσεων, για θέματα που δημιουργούν προβληματισμό, στις οποίες ακούγονται και γίνονται σεβαστές οι απόψεις όλων των μερών και επιδιώκεται από κοινού η εξεύρεση λύσεων που ικανοποιεί το αίσθημα δικαίου. Αναθέτουμε, έπειτα από διάλογο, επεξήγηση και καθοδήγηση, ευθύνες και αρμοδιότητες στους μαθητές ώστε να συμβάλλουν με τη θέλησή τους στην τήρηση των συμφωνημένων κανόνων. Για το λόγο αυτό, ο Διευθυντής του σχολείου και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί  προτείνεται να συνεργάζονται συστηματικά με τους μαθητές προκειμένου να επιτυγχάνεται η βέλτιστη συνεργασία για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την κατανόηση από όλους τους μαθητές του συμφωνημένου πλαισίου συμπεριφοράς και αντιμετώπισης τυχόν συγκρούσεων ή εντάσεων. 

7.Να δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον και εστιασμένη προσοχή σε όσα ζητήματα απασχολούν τους μαθητές τους.

8.Να αποφεύγουν να κατηγορούν ή να προσβάλλουν τους μαθητές που παραφέρονται, προτιμώντας να τους εξηγούν τις συνέπειες των βλαπτικών συμπεριφορών, τόσο για τους θύτες όσο και για τα θύματα, χωρίς την παρουσία τρίτων ατόμων.  

9.Να είναι διαθέσιμοι για ατομική επικοινωνία, όταν κάποιοι μαθητές θέλουν να μοιραστούν μαζί τους ένα προβληματισμό τους, ένα περιστατικό ή ένα ζήτημα που τους απασχολεί, σε περιβάλλον που να προστατεύει την ιδιωτικότητα και το απόρρητο.

10.Να δεσμεύονται απέναντι στους μαθητές τους για την τήρηση εχεμύθειας, σχετικά με θέματα που τους εμπιστεύονται και να εξηγούν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση για αποκατάσταση βλάβης, θα γίνεται μέσα από συνεργασία μαζί τους, επισημαίνοντας ότι βασικό κριτήριο αποτελεί η ψυχοσυναισθηματική και σωματική ακεραιότητα των ίδιων και άλλων άμεσα εμπλεκομένων.

11.Να διατηρούν διακριτική επικοινωνία και να συνεργασία με τους γονείς των μαθητών, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, όχι μόνο ως προς την μαθησιακή πρόοδό τους, αλλά και ως προς την γενικότερη ψυχοσυναισθηματική κατάσταση και εξέλιξή τους.

12.Να συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την τήρηση κοινών κανόνων, την καλλιέργεια θετικού κλίματος στο σχολείο και την ανατροφοδότησή τους, σχετικά με αποτελεσματικές μεθόδους επίλυσης συγκρούσεων και κρίσεων.

 

Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής – Οι εκπαιδευτικοί

Ο Διευθυντής και οι Εκπαιδευτικοί εργάζονται σύμφωνα με το Καθηκοντολόγιό τους. 

Οι Μαθητές/τριες

• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
• Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
• Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου. 
• Αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
• Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

   Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

   Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος πουδιδάσκει εκείνη την ώρα ή στον/ην εφημερεύοντα/ουσαεκπαιδευτικό.

    

• Συμβάλλουν στην υιοθέτηση πρακτικών αειφορίας, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
• Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς.
• Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της τάξης τους ή τον εφημερεύοντα.
• Οι μαθητές φέρνουν μαζί τους μόνο βιβλία, τετράδια, σχολικά είδη και γραφική ύλη. 

 

Σχέσεις Μαθητών/τριών

Η εκπαιδευτική διαδικασία που συντελείται στο σχολείο στοχεύει στην πνευματική καλλιέργεια και σωστή αγωγή των μαθητών. Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι και να λειτουργεί ομαλά η σχολική κοινότητα, οι μαθητές κάθε τάξης μαζί με τον εκπαιδευτικό τους αποφασίζουν και διαμορφώνουν τους κανόνες που ισχύουν στο σχολείο, οι οποίοι βασίζονται στα δικαιώματα του παιδιού.

Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων μετά από συζήτηση και επεξεργασία μέσα στην τάξη με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών συμφώνησαν και κατέληξαν ότι τα κυριότερα δικαιώματα ενός παιδιού στο σχολείο είναι :

➔ Να είμαι ευτυχισμένος.
➔ Να είμαι ο εαυτός μου στο σχολείο.
➔ Να νιώθω ασφαλής στο χώρο του σχολείου.
➔ Να είναι ασφαλή και τα προσωπικά μου αντικείμενα.
➔ Να με ακούν, να ακούγομαι.
➔ Να εκφράζω την άποψή μου και τα συναισθήματά μου.
➔ Να έχω όλα αυτά τα δικαιώματα εφόσον κι εγώ τηρώ τις υποχρεώσεις μου απέναντι στο σχολείο και σε όσους το απαρτίζουν.

Αντιστοίχως, διαμόρφωσαν και τους κανόνες που θα πρέπει να διέπουν τη συμπεριφορά του κάθε παιδιού στη σχολική μονάδα και είναι οι εξής :

➔ Φέρομαι δίκαια σε όλους τους συμμαθητές μου, ανεξαρτήτως εμφάνισης,  εθνικότητας, φύλου ή ηλικίας.
➔ Δεν έχω το δικαίωμα να χτυπάω, να κλωτσάω, να σπρώχνω, να τσιμπάω και γενικότερα να ασκώ σωματική βία κατά των συμμαθητών μου.
➔ Φροντίζω για την ασφάλεια των προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών μου.
➔ Οφείλω να αφήνω το περιθώριο στους συμμαθητές μου να εκφράζουν τη γνώμη τους και τα συναισθήματά τους ελεύθερα.
➔ Οφείλω να φέρομαι με σεβασμό σε όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
➔ Δεν έχω το δικαίωμα να απειλώ, να πληγώνω, να προσβάλω, να βρίζω και γενικότερα να ασκώ λεκτική βία στους συμμαθητές μου.

Γονείς και Κηδεμόνες

Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού τους και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

Συνεργασία Σχολείου - Γονέων και Κηδεμόνων

α. Η επικοινωνία – συνεργασία του σχολείου με τους γονείς γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:

1. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο γίνεται από τον κάθε εκπαιδευτικό παιδαγωγική συνάντηση με τη μορφή γενικής ενημέρωσης προς τους γονείς της τάξης του. Στις ενημερώσεις οι μαθητές συνοδεύονται από τους γονείς τους ή αποχωρούν με συνοδεία άλλου κηδεμόνα. Σε καμία περίπτωση δε περιφέρονται στο χώρο του σχολείου ασυνόδευτα και δεν εμπλέκονται με μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα.

2. Μηνιαία ενημέρωση ξεχωριστά στον κάθε γονέα συγκεκριμένη ημέρα και ώρα όπως έχει οριστεί.

3. Παράδοση των Ελέγχων και Ενημέρωση της  προόδου στο τέλος του κάθε τριμήνου.

4. Τηλεφωνικό ραντεβού σε ώρα διαλείμματος στο τηλέφωνο του σχολείου.

5. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα έκτακτο περιστατικό π.χ. υγείας ή άλλο το οποίο σχετίζεται με έναν μαθητή ενημερώνεται ο γονέας άμεσα. Σε περίπτωση που χρειάζεται να αναχωρήσει ο μαθητής πριν το τέλος του σχολικού ωραρίου, τότε αυτός, που τον παραλαμβάνει, συμπληρώνει συγκεκριμένη δήλωση του ημερολογίου με τα στοιχεία του και του μαθητή.

6. Ενημερώσεις με γραπτές ανακοινώσεις που δίνονται στους μαθητές για θέματα λειτουργίας του σχολείου, αναρτώνται και στην κεντρική είσοδο και αποστέλλονται και με e-mail.

• Για οποιαδήποτε επίσκεψη στο σχολείο, παρακαλούνται προηγουμένως οι γονείς να επικοινωνούν τηλεφωνικά. Οι επισκέψεις στο σχολείο γίνονται μετά από προκαθορισμένο ραντεβού.

 

β. Το σχολείο συνεργάζεται στενά και αρμονικά με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε κάθε προσπάθεια που έχει στόχο στη στήριξη του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου του.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας υπάρχει αυξημένη συμμετοχή των γονέων σε εθελοντική εργασία όταν και όπου χρειάζεται φροντίδα – συντήρηση ο σχολικός χώρος (π.χ. κήπος, μικροεπισκευές, βάψιμο, κατασκευές) και σε σχολικές εκδηλώσεις – γιορτές (π.χ. ηχοληψία, δημιουργία σκηνικών κ.α.).

 

Σχολική Ψυχολόγος

Εργάζεται σύμφωνα με το Καθηκοντολόγιό του/της.

 

Σχολικός Νοσηλευτής

Εργάζεται σύμφωνα με το Καθηκοντολόγιό του/της.

 

Φαρμακευτική Αγωγή Μαθητών/τριών  Εντός Σχολικού Ωραρίου

Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό των μαθητών/τριών ισχύει η με αριθ. πρωτ: Φ.6/451/115136/Γ1/16-09-2010 εγκύκλιος του Υ.ΠAI.Θ.Α Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε μαθητές/τριες, εντός του σχολικού ωραρίου, ισχύουν όσα αναφέρονται στην με αριθ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του Υ.ΠAI.Θ.Α

Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

 

Παιδαγωγικός Έλεγχος

Τα ζητήματα μη επιθυμητής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων με την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης,τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής, της Σχολικής Ψυχολόγου, της Κοινωνικής Λειτουργού και του 1ου Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. Ανατολικής Αττικής, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Η καθιέρωση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη και στο σχολικό περιβάλλον στοχεύουν στην αυτοπειθαρχία και στην αποφυγή προβληματικών καταστάσεων. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι οι κανόνες αυτοί να είναι δημοκρατικοί, δίκαιοι, σαφείς και να τηρούνται με συνέπεια. Η ενίσχυση της σωστής συμπεριφοράς των μαθητών μέσα από σαφείς κανόνες αποτελεί προτεραιότητα του σχολείου.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει αντίκτυπο στους ίδιους και στους γύρω τους, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή ή της μαθήτριας δεν συνάδει με όσα ρυθμίζονται από τον εσωτερικόκανονισμό του σχολείου, τότε είναι απαραίτητο να υπάρξει παιδαγωγική παρέμβαση από τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. 

Η αντιμετώπιση συμπεριφορών που δημιουργούν προβλήματα στα ίδια τα παιδιά, τους γύρω τους και στην ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν είναι μόνο υπόθεση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών. Όσο πληρέστερα ενημερωμένος είναι ο γονιός για τη συμπεριφορά του παιδιού του στο σχολείο τόσο καλύτερα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των μη επιθυμητών συμπεριφορών των μαθητών. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών τους και των παιδαγωγικών ενεργειών που πραγματοποιεί το σχολείο. Η στενή συνεργασία σχολείου- γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

Πρόληψη Φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια, κ.ά

 

Για να υπάρχει εκφοβιστική συμπεριφορά, τότε τέσσερα στοιχείαπρέπει να συνυπάρχουν: 

1. Συστηματικότητα με επανάληψη της συγκεκριμένης συμπεριφοράς.

2. Σκοπιμότητα και εσκεμμένη πράξη.

3. Aνισορροπία μεταξύ θύτη και θύματος ως προς τη σωματική ρώμη και το ψυχικό σθένος, ως προς τη δύναμη εν γένει, την εξουσία, ή και την αριθμητική υπεροχή των δραστών.

4. Πρόκληση σωματικής, ψυχολογικής, κοινωνικής ή/και μαθησιακής βλάβης.

Ως εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο:

• Ακούμε και τα δύο μέρη, θύτη και θύμα.
• Προσπαθούμε να συλλέξουμε πληροφορίες για τα αίτια και τα κίνητρα του περιστατικού.
• Οι λύσεις που θα προτείνουμε θα πρέπει να είναι αποδεκτές και από τα δύο μέρη.

 

   Κάνουμε συστηματική ενημέρωση γονέων:

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς

• Ενημέρωση για τη βία και τον εκφοβισμό
• Ενημέρωση για το πλάνο δράσης του σχολείου

 

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς

• Παροχή ανατροφοδότησης για τη συμβολή τους
• Ενημέρωση για τα ποσοστά παραβατικότητας
• Ενημέρωση για τους τρόπους αντιμετώπισης
• Ενθάρρυνση για ενημέρωση για νέα περιστατικά
• Αύξηση των γνώσεων των γονέων και των δεξιοτήτων αναγνώρισης και αντιμετώπισης  περιστατικών εκφοβισμού .
• Ενημέρωση γονέων όχι μόνο για την πρόοδο  των μαθητών μαθησιακά αλλά και για τη συμπεριφορά τους.
• Πρόσκληση γονέων που τα παιδιά τους έχουν το ρόλο του θύτη ή του θύματος  να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία των παιδιών τους.

 

Επικοινωνία και συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων και Σχολείου

Σημασία της Επικοινωνίας και της Συνεργασίας Σχολείου-Οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/στην εκπαιδευτικό που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στην Διευθύντρια του Σχολείου.

Πρωταρχική μέριμνα του Σχολείου είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς των μαθητών μας και με τον εκλεγμένο Σύλλογό τους, διότι η οποιαδήποτε προσπάθεια του Σχολείου, κυρίως σε θέματα μάθησης και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των Γονέων και της οικογένειας.

         Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τους Δασκάλους. Για τον λόγο αυτό, θεωρούμε πολύ σημαντική την καλλιέργεια καλής σχέσης μεταξύ Γονέων και Εκπαιδευτικού Προσωπικού. 

 

Οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών του Σχολείου είναι υποχρεωμένοι να κάνουν γνωστά, στον/ην Διευθυντή/ντρια του Σχολείου, την πραγματική διεύθυνση κατοικίας του μαθητή, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τα τηλέφωνα, στα οποία θα μπορεί το Σχολείο να επικοινωνεί μαζί τους σε κάθε περίπτωση

Σε περίπτωση αλλαγής ενός από τα παραπάνω στοιχεία ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το δηλώσει άμεσα στο σχολείο

Οι γονείς – κηδεμόνες επικοινωνούν με το Σχολείο και ενημερώνουν τη Διεύθυνση και τους δασκάλους για ζητήματα που επηρεάζουν τη συμπεριφορά και την επίδοση των παιδιών. Ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά στο παιδί τους

Οφείλουν να ενημερώνουν τους διδάσκοντες για τυχόν θέματα υγείας των παιδιών τους 

Μετά το τέλος του Α΄ και του Β΄ τριμήνου παραλαμβάνουν τους ελέγχους προόδου των μαθητών και συζητούν με τους διδάσκοντες για την επίδοση, την πρόοδο και τη διαγωγή των παιδιών τους

Για οποιοδήποτε αίτημά τους που αφορά στη λειτουργία του σχολείου ή στη φοίτηση των μαθητών, οι γονείς απευθύνονται στο γραφείο της Διεύθυνσης

Αποφεύγεται η παρουσία των γονέων στις αίθουσες διδασκαλίας, γιατί παρεμποδίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία

Δεν επιτρέπεται - χωρίς λόγο – η παρουσία των γονέων στην αυλή και στους χώρους του Σχολείου

Δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή κάθε μέρα που ορίζει ο δάσκαλος/η δασκάλα του. Συμμετέχουν στις συναντήσεις δασκάλου-γονέων για την ενημέρωση της προόδου των παιδιών τους, αλλά και ζητημάτων που αφορούν  στη διδακτική διαδικασία

Είναι συνεπείς στην ώρα άφιξης των παιδιών στο σχολείο. Σε περίπτωση αργοπορίας, για σοβαρό λόγο, πρέπει να ενημερώνεται η Διεύθυνση

Επίσης, υποχρεούνται να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους άμεσα, με τη λήξη των μαθημάτων  από το Σχολείο

Γνωρίζουν πως απουσία των παιδιών από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο σε περίπτωση σοβαρού λόγου (ασθένεια, οικογενειακά γεγονότα)

Ενημερώνουν τη δασκάλα ή το δάσκαλο του παιδιού τους εάν χρειάζονται ιδιαίτερη ιατρική φροντίδα. Αν πρέπει το παιδί να πάρει  φάρμακο,  ενώ είναι στο σχολείο, αυτό γίνεται με ευθύνη του γονέα. 

Αν κάποιος γονέας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως τον Δάσκαλο της τάξης και τη Διεύθυνση, αφού πρώτα υπογράψει τη σχετική δήλωση το άτομο που το παραλαμβάνει.

Δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να φέρουν κινητό τηλέφωνο στο Σχολείο. Σε περίπτωση ανάγκης γονείς και μαθητές μπορούν να επικοινωνούν από το τηλέφωνο του Σχολείου

Φροντίζουν, ώστε η εμφάνιση των παιδιών να είναι ευπρεπήςνα τα συμβουλεύουν ώστε η συμπεριφορά τους να είναι κόσμια και ευγενής και να επιμελούνται ώστε οι μαθητές να ανταποκρίνονται στις καθημερινές σχολικές τους υποχρεώσεις

Συμμετέχουν στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και συνεργάζονται συλλογικά με το Σχολείο για την προαγωγή του σχολικού έργου

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου αποτελεί την συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Σχολείου μας. Το Σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει την συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης του Σχολείου. Τα θέματα της παιδαγωγικής λειτουργίας των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.

 

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και Οικογένειας

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

ο Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

ο Σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Μπορεί να υπάρξει και τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του εκτός και αν κρίνεται σοβαρό κανονίζεται ένα ραντεβού για δια ζώσης συνάντηση στο χώρο του Σχολείου.

ο Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση

ο Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου - σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων ή μετά από τηλεφωνικό ραντεβού με δάσκαλο/α ή με την διευθύντρια του σχολείου. Οι γονείς εισέρχονται για την ενημέρωση  στο χώρο του σχολείου αφού έχουν σχολάσει οι μαθητές (1.20 μ.μ.) και αν έχουν μαζί τα τέκνα τους, τα κρατούν υπό την επίβλεψη τους. Μόνο στην περίπτωση που είναι εγγεγραμμένα στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά παραμένουν στο χώρο του σχολείου και παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα.

Οι γονείς-κηδεμόνες επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες τακτικά επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείουκαι ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμα σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

 

Σχολικό Συμβούλιο

Στη σχολική μας μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην διασφάλιση της υγιεινής στη σχολική μονάδα, της ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης και συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Αντιμετώπιση Έκτακτων Αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. 

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται κάθε χρόνο το Σχέδιο Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας σε καθορισμένες ημερομηνίες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές, ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Ειδικό Σχέδιο Αποχώρησης Λόγω Έκτακτων Συνθηκών

Σε περίπτωση που μετά από κάποια έκτακτη ανάγκη κριθεί απαραίτητη η εκκένωση του κτιρίου μετά από απόφαση του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη, τα παιδιά αποχωρούν με συνοδεία των κηδεμόνων τους από την πίσω είσοδο του σχολείου. 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου. Αντίγραφο του κανονισμού λειτουργίας αποστέλλεται στον ΣύμβουλοΕκπαιδευτικού Έργου, στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στη Σχολική Επιτροπή και στον Δήμο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους. Ειδικότερα, για την ανάρτηση, φωτογραφιών και βίντεο μαθητών από δράσεις και εκδηλώσεις του τμήματός τους ή του σχολείου, στον επίσημο ιστοχώρο του σχολείου  είναι απαραίτητο να έχει υπογραφεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς το σχετικό έντυπο γονικής συγκατάθεσης. Ο ιστοχώρος του σχολείου μας ακολουθεί συγκεκριμένο κώδικα δεοντολογίας ο οποίος αναφέρεται στον ιστοχώρο. 

Εξωσχολικά υλικά

Μπάλες και παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος, δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο. Επίσης, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίκνδυνα.

Κινητά τηλέφωνα

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου με βάση απόφαση του Υπουργείου Παιδείας απογορεύεται για τους μαθητές καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή. Επίσης, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου.

Τήρηση και εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου